Co to jest dropshipping?

Zacznijmy od prostego wytłumaczenia samej definicji – bo jest to nic innego jak przeniesienie procesu wysyłki towaru na hurtownię lub producenta. Posiadając sklep internetowy gdzie klienci składają zamówienia, przekazujemy je do dostawcy który wyśle bezpośrednio paczkę do osoby zamawiającej.

dropshipping jak zacząć wady i zalety
Czy jesteś gotowy na dropshipping?

Nie musisz płacić za towar zanim go nie sprzedasz, nie musisz nawet posiadać tego towaru na swoim magazynie czy na półce sklepowej.

Wiele firm boi się zakładania sklepu internetowego ze względu na duże koszty początkowe jeśli chodzi o zakup towaru którym będzie mógł handlować. Dlatego dropshipping jest idealnym narzędziem w początkowej fazie Twojego handlu w internecie. Nie musisz płacić za towar aż do momentu kiedy zostanie ten produkt sprzedany konsumentowi przez Twój sklep internetowy.

Nie musisz inwestować dużych pieniędzy żeby zacząć sprzedawać w internecie

Na tej stronie dowiesz się o tym jak rozpocząć własną działalność dropshipping, poznasz różnicę miedzy tradycyjnym modelem sprzedaży a modelem dropshipping, plusy oraz minusy tego rozwiązania.

Na czym polega dropshipping?

Jak już wspomniałem wyżej, największą zaletą dropshippingu jest całkowity brak posiadania magazynu więc nie musimy fizycznie posiadać produktu. Dropshipping to model biznesowy w którym nie musimy magazynować produktów i kupować je w ilościach hurtowych, nie musimy też zajmować się wysyłką zamówionych produktów do swoich klientów bo wszystkim zajmie się hurtownia.

To hurtownia czy producent zapewniają bezpośrednią wysyłkę paczki do klienta końcowego w efekcie czego rozliczenie za towar z dostawcą następuje w odroczonym terminie według faktury zbiorczej za faktycznie zamówione i wysłane produkty lub przedpłatą przed wysyłką – warunki są ustalane z hurtownią indywidualnie.

Czyli nie ma potrzeby realizacji w hurtowni zbiorczego dużego zamówienia które będzie wysłane do Nas, proces przepakowywania w pojedyncze paczki i wysyłanie do klientów jest tutaj niepotrzebny o ile sprzedajemy produkty tylko z jednej hurtowni, gdyż czasami warto by towar był wysłany bezpośrednio do Nas.

Mam na myśli sytuację w której posiadamy zintegrowany sklep z wieloma hurtowniami, a konsument dokonuje zamówienia produktów z różnych hurtowni. Ale o tym napiszę w dalszej części.

Dropshipping czy sprzedaż tradycyjna?

tradycyjny model sprzedaży
Tradycyjny model sprzedaży ( konsument-sklep-hurtownia-sklep-konsument )

Największą różnicą między tradycyjnym modelem sprzedaży a modelem dropshipping jest brak potrzeby magazynowania produktów w swoim magazynie oraz fizycznego ich posiadania. Tradycyjna sprzedaż to taka sprzedaż w której musimy się zaopatrzyć ( u hurtownika lub producenta ) w produkty jakie chcemy sprzedawać w sklepie lub zamawiamy je w momencie gdy ktoś dany produkt kupi. Hurtownik dostarcza nam do sklepu zamówione produkty a my możemy je wysłać klientowi.

Dropshipping ma tą zaletę, że wymaga mniejszej inwestycji i nie musimy wykładać dużej gotówki na start by zapełnić swój magazyn.

dropshipping

Hurtownie Dropshipping

Na blogu będziemy prezentowali listę hurtowni która udostępnia plik XML lub csv dzięki czemu istnieje możliwość integracji sklepu internetowego działającego na oprogramowaniu:

  • Shoper
  • ShopGold
  • Prestashop
  • KQS.store
  • WooCommerce
  • Shopify
  • Shopware
  • ClickShop
integracja sklepu rodzaje oprogramowania
Oprogramowanie sklepu internetowego które są zintegrowane z modułem mHurt
Sprawdź jakie oprogramowanie sklepu wybrać pod dropshipping

Hurtowni działających w modelu dropshipping jest bardzo dużo – nie wszystkie są jeszcze podpięte pod moduł integracji mHurt bo wymaga to sporej ilości czasu, dlatego liczba hurtowni i producentów stale się powiększa, a jeśli nie ma na liście Twojej hurtowni – zapraszamy do kontaktu: KONTAKT.

Są to nie tylko hurtownie prowadzące dystrybucję różnych marek na terenie kraju, w bazie posiadamy też bezpośrednich producentów odzieży czy artykułów dekoracyjnych. Menu kategorii jest podzielone na odpowiednie branże w których znajdziesz hurtownię oferującą ten typ produktów.

Jak zacząć sprzedawać w dropshippingu?

Nieodłącznym elementem dropshippingu jest posiadanie własnego sklepu internetowego na dowolnym oprogramowaniu – nie ma znaczenia czy jest to oprogramowanie abonamentowe ( SAAS ) czy darmowe lub płatne oprogramowanie sklepu instalowane na dowolnym serwerze. Ważne jest, by dało się go w miarę prosty sposób zintegrować z hurtownią.

Z pomocą przychodzą takie narzędzia jak moduł mHurt które można zainstalować na 8 różnych systemach ecommerce i wykonać import produktów z dowolnej hurtowni.

W kolejnym etapie, należy skontaktować się bezpośrednio z wybraną hurtownią czy producentem lub wypełnić ich wniosek który mają dostępny na swojej stronie. Weryfikacja partnera w dropshippingu trwa zazwyczaj do 24h więc o aktywacji konta w ich panelu b2b na pewno dowiemy się z wiadomości e-mail. Czasami weryfikacja firmy może potrwać dłużej i wymagane będzie przesłanie dokumentów oraz podpisanie umowy o powierzeniu danych RODO

Przeczytaj jak rozpocząć współpracę z hurtownią dropshipping

Nie wszystkie hurtownie czy producenci prowadzą typowy model dropshippingu, ale udostępniają swoja bazę produktów w postaci plików XML lub csv dzięki którym można pobierać produkty i aktualizować ofertę na bieżąco – bez przeniesienia procesu wysyłki na dostawcę.

Czy hurtownia posiada typowy dropshipping – będziemy opisywali na tym blogu. Trzeba jednak pamiętać że dropshipping nie wymaga posiadania własnego magazynu co jest jego największa zaletą.

Gdy mamy już wybraną platformę e-commerce na której będziemy opierali sprzedaż produktów należy wykonać integrację sklepu z wybraną hurtownią. Po wykonanej integracji, produkty z hurtowni znajdą się w Naszym sklepie internetowym a cena tych produktów będzie powiększona o wcześniej ustawioną marżę.

Jeśli konsument dokona zamówienia produktu w Naszym sklepie, należy go bezzwłocznie zamówić w swojej hurtowni, dzięki czemu hurtownia będzie mogła nadać paczkę bezpośrednio do klienta.

Proste…prawda? Tak działa właśnie dropshipping.

Jak każda firma, zarabiasz sprzedając klientowi za cenę wyższą niż płacisz u dostawcy, w hurtowni czy u producenta. Jedyną różnicą jest to, że posiadając dropshipping nie musisz kupować produktów by je fizycznie mieć w sklepie.

Wszystko co musisz zrobić to pokazać klientom jakie produkty masz w sklepie i je promować, czyli zająć się marketingiem. Dodatkowo należy zająć się obsługą klientów oraz odpowiedziami na ich pytania – nie tylko te wysyłane na skrzynkę e-mail, ale i telefonicznie.

Ile można zarobić w dropshippingu ? Tak na prawdę nie ma jednoznacznej odpowiedzi, wszystko zależy po jakiej cenie sprzedasz dany produkt. Powiedzmy że ktoś kupi u Ciebie w sklepie sukienkę za 160,00 zł, a hurtownia sprzedaje Tobie tą samą sukienkę po 100,00 zł to różnica w cenie będzie zyskiem. Na twoje konto bankowe trafia 160,00 zł, a hurtowni trzeba zapłacić 100,00 zł.

Rozliczenia w dropshippingu?

Nowe firmy podejmujące współpracę z hurtownią nie będą posiadały takich przywilejów jak sklepy współpracujące z nimi od wielu lat. W modelu współpracy dropshippingowej ważna jest lojalność oraz terminowe opłacanie faktur, dlatego po jakimś czasie można z hurtownią przejść na rozliczenie okresowe z odroczonym terminem płatności.

Na samym początku współpracy w systemie dropshipping, wysłane zamówienia trzeba będzie opłacać z góry więc przed wysyłką towaru do końcowego klienta, hurtownia musi mieć zaksięgowane pieniądze na swoim koncie.

Dropshipping i jego zalety

Najważniejszą zaletą dropshippingu jest skrócenie czasu dostarczenia przesyłki do osoby która zamówiła towar w Naszym sklepie. Hurtownia czy producent realizuje wysyłkę bezpośrednio do klienta końcowego w Naszym imieniu, więc nie mamy potrzeby posiadania magazynu.

Kolejną zaletą dropshippingu jest pełna automatyzacja wprowadzania produktów z hurtowni do Naszego sklepu oraz aktualizacja cen i stanów magazynowych. Nie musimy dodawać ręcznie produktów do sklepu bo zrobi to za Nas odpowiednie narzędzie. W tym czasie możemy zająć się marketingiem i pozycjonowaniem sklepu oraz jego optymalizacją.

Poprawnie ustawione narzędzie do integracji sklepu z hurtownią nie wymaga obsługi

Integracja z hurtownią może być też uzupełnieniem swojego sklepu o nowe produkty jakich do tej pory nie posiadaliśmy w sklepie. Nie ma potrzeby importowania wszystkich produktów do swojego sklepu, możemy mieć tylko wybrane pozycje które najbardziej Nas interesują z wybranej hurtowni.

Wady dropshippingu

Brak unikalnego contentu – opisu produktów to jedna z największych wad w modelu dropshipping jako integracji sklepu z hurtownią. W czasach gdzie liczy się unikalny content ( oraz optymalizacja SEO ) podstawą jest tworzenie unikalnych opisów pod produkty oraz odpowiednie nazewnictwo produktów. Wyjściem z sytuacji jest edycja produktów w sklepie internetowym i wstawianie im indywidualnych opisów – dzięki odpowiedniej integracji sklepu możemy wyłączyć aktualizację opisów ( by ponownie nie nadpisały się treścią jakie hurtownia udostępnia ).

Pamiętaj o tym, że „content is king” dlatego ważne jest posiadanie unikalnych opisów produktów jeśli chcemy się pozycjonować.

Odbiór osobisty zamówionego produktu przez klienta w sklepach prowadzących również stacjonarną sprzedaż może być problematyczny bo fizyczny kontakt z produktem będziemy mieli w momencie gdy hurtownia dostarczy Nam zamówienie.

Możesz ustawić odbiór osobisty jako formę wysyłki produktu w swoim sklepie. Ważne by dodać tam informację o czasie dostarczenia produktu z magazynu do sklepu.

Odpowiedzialność przed klientem w razie opóźnień dostarczenia produktu na które nie mamy wpływu – to hurtownia czy producent realizuje za Nas wysyłkę więc mogą zdarzyć się opóźnienia które mogą nadszarpnąć reputację Naszego sklepu.

Dla kogo jest dropshipping?

Model biznesowy niskiego ryzyka jest idealnym rozwiązaniem dla osób które dropshipping chcą traktować jako dodatkowe źródło dochodu. Brak inwentaryzacji, brak kosztów związanych z pakowaniem i wysyłką, brak pracowników, brak magazynu… to wszystko może być wspaniałym wejściem w przedsiębiorczość oraz początkiem marzeń o własnym biznesie.

Będzie to wymagało codziennej pracy przy obsłudze zamówień, jednak większość procesów jest w pełni zautomatyzowana i nie wymaga ręcznej aktualizacji.

zysk dropshipping
Dobrze prowadzony dropshipping to pewne zyski

W sieci możemy znaleźć różne wywiady z osobami które wybrały ten model sprzedaży jako swoje główne źródło dochodu, dzięki czemu mogą podróżować po całym świecie i jedynie czego potrzebują to laptop oraz dostęp do internetu. Dla tych osób zarobienie kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie w dropshippingu to już w pewnym sensie norma.

Coraz częściej na dropshipping decydują się osoby będące mocno związane z marketingiem internetowym gdzie mają duże pole do popisu jeśli chodzi o swoje umiejętności. Zdobyta wiedza na temat marketingu pozwala im łatwiej zdobywać klientów na produkty ze swojego sklepu, lecz też wymaga od nich inwestycji na reklamy sponsorowane.

Dropshipping jest też dla osób które w e-commerce działają już od wielu lat i chcą zautomatyzować niektóre procesy oraz wzbogacić swój aktualny sklep o nowe produkty. Ciągły rozwój sklepu internetowego wymaga wprowadzania coraz większej oferty produktów do sklepu, dlatego w szybki sposób możemy zatowarować się produktami z hurtowni.