4 największe błędy nowicjusza w dropshippingu

błędy wdropshippingu

Wielu przedsiębiorców sięga po nowoczesne rozwiązanie, jakim jest dropshipping, gdyż ten likwiduje pewne przeszkody związane z zakładaniem i prowadzeniem działalności online – jest to na przykład pozyskiwanie produktów czy wysyłanie zamówień. Nie oznacza to jednak, że ten model biznesowy jest pozbawiony komplikacji – owszem, dropshipping to mnóstwo wyzwań. Czy warto się z nimi mierzyć?

W tym artykule skupimy się przede wszystkim na błędach, które nagminnie popełniane są przez nowe osoby w temacie dropshippingu. Bez względu na to, czy jesteś jednym z nich, czy też dopiero rozważasz ten model biznesowy i chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o nowych dropshipperach – ten poradnik z pewnością pomoże Ci rozwiać podstawowe wątpliwości.

Błąd #1 Brak wiedzy na kluczowe tematy


Czytając na temat dropshippingu, można odnieść wrażenie, że jest to temat lekki, prosty i przyjemny. Zdaje się, że tak bardzo, iż właściwie każdy może spróbować swoich sił w handlu o tym charakterze i to bez żadnego przygotowania biznesowego (ale nie tylko). Nic bardziej mylnego! Wręcz przeciwnie, taka postawa jest prostą drogą do katastrofy – przeżyło to już wielu początkujących dropshipperów

Jeśli nie chcesz powtórzyć ich błędów, nie trać czasu na bujanie w obłokach, ale najlepiej zaraz po skończeniu czytania tego artykułu zabierz się za poszerzanie swojej wiedzy.

Najważniejsze tematy:

  • Prowadzenie firmy (od podatków, przez ZUS, po dokumenty sprzedaży)
  • Reklama i marketing
  • Podstawy pozycjonowania ( od optymalizacji sklepu po copywriting )
  • RODO ( polityka prywatności )

Oczywiście można zlecić prowadzenie firmy księgowemu, reklamę marketingowcowi, pozycjonowanie specjaliście SEO, a przygotowanie regulaminu prawnikowi, ale zwykle początkującego dropshippera na to nie stać. Poza tym nawet jeśli mamy pieniądze na taki outsourcing, ale kompletny brak wiedzy związany z wyżej wymienionymi tematami – nie dość, że możemy zostać oszukani przez zleceniobiorców, to można być pewnym, że biznes na pewno nie osiągnie swojego potencjału. Po drodze mogą też pojawić się i inne, liczne kłopoty np. związane z brakiem znajomości przepisów dotyczących konsumenta

Nie ma zatem innej rady – chcąc prowadzić dropshipping z sukcesem, trzeba być chętnym do zdobywania wszechstronnej wiedzy – przynajmniej z wyżej wymienionych obszarów. Kolejne błędy najczęściej popełniane przez nowicjuszy w dropshippingu w dużej mierze wynikają z braku wiedzy, ale niekoniecznie. Czytaj dalej, by wiedzieć na co zwracać baczniejszą uwagę.

Błąd #2 Zbyt wysoka marża

Narzucanie zbyt wysokiej marży to jeden z najczęściej popełnianych błędów. Wielu nowicjuszy tak robi, sromotnie się dziwiąc, dlaczego „sprzedaż nie idzie”. Powód jest prosty – na początku ceny w sklepie absolutnie muszą być konkurencyjne, po to by zdobyć dwie najważniejsze wartości, o które opiera się później sukces w każdym modelu biznesowym związanym z handlem w sieci.

Wartości, o jakich mowa to:

  • zaufanie klientów
  • pozytywne opinie

Chociaż dropshipping nie wymaga inwestycji takiej jak klasyczny e-sklep, nie oznacza to, że nie wymaga jej wcale. Nie można zacząć zarabiać bez dania czegoś od siebie – w tej kwestii dropshipping nie jest wyjątkiem. W ten sposób płynnie przejdziemy do błędu numer trzy.

Błąd #3 Brak kapitału na start

Tak jak to zostało wspomniane powyżej – dropshipping też wymaga inwestycji! Nie są one tak wygórowane, jak w tradycyjnych modelach e-handlu, ale są.

Jako początkujący dropshipper przygotuj środki przynajmniej na wydatki, takie jak:

  • reklama i marketing
  • programy do integracji
  • wsparcie informatyka
  • programy do fakturowania
  • specjalista SEO

Ostateczny rozrachunek, a więc to na co będzie trzeba przeznaczyć kapitał początkowy to dość indywidualna kwestia i każdy powinien dokonać stosowanych rozliczeń przed rozpoczęciem sprzedaży. Niemniej jednak wyżej wymienione punkty stanowią dobry kierunkowskaz.

Błąd #4 Zły wybór hurtowni

Byle jaka hurtownia przyniesie byle jaką sprzedaż, zła – może szybko zniszczyć marzenie o udanym biznesie. To dlatego konieczne jest porządne rozeznanie się w ofertach hurtowni i na kanwie takiego researchu, wybranie porządnego partnera na drodze do sukcesu.

Unikaj hurtowni, które:

  • mogą same sprzedawać produkty w detalu po zaniżonych cenach
  • są nowe na rynku (mogą nie radzić sobie z obsługą zamówień w dropshippingu oraz dostępnością towaru)

Wyżej wymienione błędy to te najczęściej spotykane, ale – nie jedyne! Zamykając temat pozwolimy sobie przytoczyć jeszcze kilka, które muszą znaleźć się na tej liście.

Inne błędy popełniane przez nowicjuszy w dropshippingu:

  • brak kontaktu z klientami – nie zostawiaj klientów bez udzielenia im odpowiedzi lub bez pomocy przy zakupie w Twoim sklepie
  • brak rozeznania rynku w danej branży – przynajmniej w stopniu minimalnym trzeba się orientować jakie produkty sprzedajemy w sklepie internetowym
  • podpięcie wielu hurtowni z różnymi produktami – produkty powinny się uzupełniać i być z jednej branży! Nie należy łączyć hurtowni AGD z hurtownią odzieżową.

Na koniec warto jeszcze wspomnieć na temat braku świadomości, jak wiele czasu trzeba poświęcić przy własnym sklepie i dropshippingu. 1-2h dziennie na obsługę zamówień to za mało! Trzeba poza tym zainwestować sporo czasu i/lub pieniądze na reklamę i marketing, aby biznes faktycznie przynosił zysk i miał rację bytu. Nie należy też się spodziewać zysków w pierwszych miesiącach działania sklepu internetowego bo tak na prawdę wszystkie zarobione pieniądze najlepiej „pompować” w usprawnienia sklepu / integracji / w reklamę i marketing.

4 Replies to “4 największe błędy nowicjusza w dropshippingu

  1. To prawda, dropshipping zajmuje mi po 5 a nawet 6 godizn dziennie nawet w weekend. Niestety trzeba o swoje dbać i szeptać na każdym kanale sprzedaży bo samo się nie zrobi. Trzeba sobie dać przynajmniej rok i wtedy każdy się dowie jakie błędy popełnił, co nie zrobił i co mógł zrobić.Przy swoim sklepie nie ma czasu na czekanie i jak komuś programista czy grafik wali w kulki to polecam od razu szukać innego co wprowadzi zmiany na cito

    1. Czy jest ktoś, kto już ma taki sklep i może pomóc/opowiedzieć początkującemu jak w ogóle zacząć? Jestem akurat na etapie zaczynać czy nie 🙂 ale mam mnóstwo wątpliwości…

      1. Sole, tu akurat Cię rozumiem z wątpliwościami, sam takie mam. Aczkolwiek temat zainteresował mnie, gdyż Tworze sklepy internetowe i robię reklamy dla jednego ze swoich klientów, który jak się okazało prowadzi taki sklep dość ze sporymi wynikami. Od ponad roku mogę obserwować jakie obroty się pojawiły stąd Sam aktualnie jestem na etapie szukania hurtowni, z którą podejmę współpracę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *