Działalność w eCommerce jeszcze nigdy nie była tak skomplikowana i tak prosta zarazem, jak w dzisiejszych czasach. Z jednej strony współczesny e-przedsiębiorca dostaje do swoich rąk wszystkie narzędzia, dzięki którym może poprowadzić swój sklep internetowy po szczeblach drabiny sukcesu w tej branży, a z drugiej – czasem jednak nie do końca przemyślana decyzja może spowodować upadek z tej samej drabiny.
Jak wiadomo – im jesteśmy wyżej, tym upadek bardziej bolesny, dlatego mądrym pomysłem jest przyłożenie sporej uwagi do już elementarnych kwestii – stawiając pierwsze kroki w dropshippingu.
Z poniższego tekstu dowiesz się:
- co ma wpływ ma dobrą integrację z hurtownią
- czy wybór oprogramowania sklepu ma znaczenie
- jakie są najważniejsze funkcje dobrego integratora
- czy hosting ma znaczenie przy integracji
Dropshipping: integracja z hurtownią i producentem
Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na stabilność całej drabiny jest prawidłowy wybór platformy eCommerce z którą zintegrujemy plik XML. Mówiąc najogólniej, sęk w tym, by podjąć świadomą decyzję w oparciu o minimum kilka najważniejszych czynników.
Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na stabilność całej drabiny jest prawidłowy wybór platformy eCommerce z którą zintegrujemy plik XML. Mówiąc najogólniej, sęk w tym, by podjąć świadomą decyzję w oparciu o minimum kilka najważniejszych czynników.
Przykładowe czynniki, o których mowa to:
- szybkość i stabilność oprogramowania – prawidłowo działający sklep internetowy musi być na tyle stabilny, by nie powodował niepożądanych przerw w działaniu oraz na tyle szybki by można było bez problemów poruszać się w panelu administratora w celu realizacji złożonego zamówienia czy też edycji produktu
- budżet, którym dysponujemy – bo koszty związane z założeniem sklepu internetowego są różne i zależne od budżetu jaki chcemy na niego wydać.
- perspektywy rozwoju – to od Nas samych zależy sukces prowadzenia biznesu opartego na dropshippingu, dlatego wybór oprogramowania oraz posiadany budżet są kluczowe jeśli chcemy wchodzić na wyższy poziom
Jednym z najważniejszych faktów dotyczących doboru odpowiedniego oprogramowania, dzięki któremu integracja pliku xml przebiegnie bezproblemowo bądź z jak najmniejszymi problemami jest taki, że im większą posiada się wiedzę na ten temat, tym większa szansa na to, że podejmie się najwłaściwszą decyzję. Zakładając, że każda osoba czytająca ten artykuł jest osobą, której zależy na mądrym doborze oprogramowania do swoich potrzeb, a więc – poszerzaniu wiedzy odsyłamy do artykułu, w którym ten wątek jest dużo szerzej opisany:
Trzymając się tematu należy podkreślić, iż dobór odpowiedniego oprogramowania przekłada się w bezpośredni sposób na fakt tego, jak płynna bądź nie będzie omawiana tutaj integracja. Najlepiej przytoczyć tutaj prosty przykład, gdy prowadzi się sprzedaż kilkudziesięciu tysięcy produktów – od początku trzeba mieć pewność, że wybrane do integracji oprogramowanie jest w stanie obsłużyć taką ilość.
Z drugiej strony, jeśli działa się na określonej niszy i nie ma się potrzeby inwestowania w oprogramowanie, będące wielką machiną „kombajnem” do obsługi tysięcy zamówień każdego dnia – nie warto przepłacać i dobrać odpowiednie narzędzie do prowadzenia sklepu internetowego które pozwoli na bezproblemowy rozwój biznesu bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
Dobór odpowiedniego oprogramowania jest podstawą!
Trzeba też pamiętać, by wybierać taki program do integracji, który jest przyjazny w obsłudze. Subiektywna ocena oprogramowania przyjaznego w obsłudze może być różna, niemniej jednak każdemu e-przedsiębiorcy będzie dużo łatwiej, jeśli wybrany przez niego program będzie posiadał następujące cechy:
- responsywność – działający sklep powinien być przystosowany do urządzeń mobilnych, czyli tabletów, telefonów ( smartfonów ) oraz innych urządzeń w których sklep będzie się prawidłowo wyświetlał.
- ciągła dostępność – nie możemy sobie pozwolić na przerwy w działaniu sklepu
- prostota obsługi – musimy być w stanie szybko i łatwo obsłużyć zamówienia klientów, nawet jeśli jest to powyżej 100 zamówień w ciągu dnia ( przecież nie chcemy spędzać nad obsługą wielu godzin )
- intuicyjność – nie tylko panelu administratora ale też na poziomie stworzonej szaty graficznej sklepu dla klienta.
Zwykle już pierwsze spotkanie z konkretnym oprogramowaniem pozwala mniej więcej określić, czy w istocie jest to rozwiązania, z którym można sobie spokojnie poradzić i czy które faktycznie pozwoli zaoszczędzić cenny czas, a nie wręcz przeciwnie – opornością i wysokim stopniem skomplikowanych komend doprowadzać do marnowania czasu na poszczególne etapy obsługi zamówień.
Co ważne, rozwiązań, które spełnią nawet wysokie wymagana nie trzeba szukać u dużych agencji oferujących drogie i skomplikowane oprogramowania. Proste i skuteczne opcje, które charakteryzują się szybkością i bezproblemowym działaniem stosowane przez klientów posiadających duże sklepy można zdobyć w atrakcyjnej cenie. Mniej znane oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego, posiadają równie dobre i praktyczne narzędzia do obsługi technicznej sklepu – wystarczy chcieć je odkryć.
Funkcjonalność oprogramowania – na co jeszcze zwrócić uwagę?
Dropshipping ma sens, gdy można na tym zarobić, dlatego wybierając program do zarządzania całością biznesu nie można zapomnieć o kwestii ustawiania marży na produkty z hurtowni. Powinno być to możliwe do rozwiązania nie tylko w łatwy sposób, ale też liczy się możliwość ustawiania interesujących nas parametrów.
Absolutnym minimum ustawienia marży powinna być możność powiązania jej z konkretnymi kategoriami bądź w odniesieniu do wybranych producentów. Żadna osoba, która jest odpowiedzialna za ten aspekt sprzedaży nie powinna mieć problemu z jego odpowiednim dostosowaniem.
Skoro już mowa o możliwościach dostosowywania obsługi oprogramowania przy wybieraniu, którą opcję do integracji wybrać – warto też zapytać o zbyt często pomijaną przez nowicjuszy (i nie tylko) możliwość ustawienia własnej częstotliwości wykonywania aktualizacji.
Ma to znaczenie zarówno jeśli chodzi o ceny, jak i stany magazynowe. Każdy sprzedawca sam najlepiej zna swoje potrzeby i wie, czy aktualizacja tychże danych będzie lepsza w przypadku częstotliwości raz na dobę bądź kilka godzin. Program, z którego pomocy w zarządzaniu tego wszystkiego korzysta, winien dawać taką możliwość.
Najlepszym rozwiązaniem powyższego zadania jest oprogramowanie, które pozwala na osobne przetwarzanie cen i stanu magazynowego – nie pliku w całości. Warto też pamiętać o zagadnieniu znanym jako „duplicate content”, co mogłoby mieć miejsce, gdyby za każdym razem przy ustawionej aktualizacji temu procesowi poddawane byłyby również opisy czy też inne newralgiczne parametry. Prostym rozwiązaniem na to jest wyłącznie z aktualizacji tychże opisów.
Ostatnią, choć nie najmniej ważną kwestią, o której warto wspomnieć w kontekście integracji hurtowni z programem do zarządzania w systemie dropshipping jest bardzo przydatna funkcjonalność, którą jest import produktów z wybranych kategorii.
Niezastąpiona opcja, gdy sprzedawca potrzebuje „zaciągnąć” z hurtowni wyłącznie określoną grupę towarów, a nie wszystkie, które w hurtowni posiada.
Ma to miejsce chociażby wtedy, gdy chce się dopełnić asortyment posiadany w sklepie. Nie wszystkie oprogramowania posiadają taką możliwość, więc znając swój towar i własne potrzeby oraz wiedząc, że jest to jedna z rzeczy przydatnych – warto i w tym temacie rozeznać się podejmując ostateczną decyzję.
Integracja sklepu z hurtownią – praktyczne wskazówki na początek
Po wybraniu odpowiedniego oprogramowania sklepu i przy przystępowaniu do integracji warto pamiętać, że posiadany pakiet hostingu będzie mieć spory wpływ na to, jak długo trwać będzie trwać pierwsze zatowarowanie sklepu.
Gwoli ścisłości, warto przypomnieć, iż jeśli chodzi o hosting do wyboru ma się trzy podstawowe opcje serwerów:
- hosting współdzielony – jest to dosłownie kawałek miejsca na serwerze którym dysponujemy oraz na którym znajdują się inne firmy ( osoby ) generujące ruch który będzie sumaryczny dla całego serwera.
- hosting VPS – to wirtualny serwer którego zasoby fizycznie posiadamy wg. wykupionego pakietu. Taki serwer jest pośrednim serwerem między współdzielonym a dedykowanym, ale jednak odseparowanym od pozostałych użytkowników
- hosting dedykowany – to osobna maszyna ( komputer ) działający tylko dla Nas wg. zakupionych parametrów jakie potrzebujemy. W tym wypadku nie ma mowy o dzieleniu serwera z innymi użytkownikami czy też wydzielaniu zasobów serwera. Cała maszyna serwera dedykowanego i jej przepustowość jest dla Nas.
Oczywiście najszybciej cała integracja przebiegnie w przypadku opcji dedykowanej, a najwolniej – gdy ma się najtańszy, współdzielony pakiet. Jednak to wciąż nie wszystko co ma wpływ na czas trwania startowego zatowarowania. Oczywistym czynnikiem wpływającym na to jest rzecz jasna posiadana ilość produktów.
Na rynku jest sporo oprogramowań i właściwie każdy przedsiębiorca, bez względu na potrzeby znajdzie odpowiednie. Jednym z wartych uwagi rozwiązań jest oferowana przez nas integracja mhurt i to nie tylko dlatego, że idealnie współgra z 8 systemami ecommerce i z ponad 150 hurtowniami.
Co więcej, korzystanie z funkcji integratora mHurt jest łatwe nawet dla laików – wystarczy w prostym w obsłudze panelu integracji zaznaczyć wybrane kategorie hurtowni i przypisać im dopasowaną kategorię w integrowanym sklepie oraz nadać odpowiednie marże.
Zawsze też można liczyć na pomoc ekspertów, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą i podpowiadają najlepsze rozwiązania.